O mnie

Moje zdjęcie
Trzydzistoparolatka. Żona. Mama dwóch chłopców. Dzięki nim moje życie nabrało barw. Na blogu pragnę uwiecznić naszą (nie)codzienność. Chcesz do mnie napisać? Mój email: madzia435@gmail.com

Obserwatorzy

Online

środa, 2 października 2013

Ciii...

Ciiiiiiiicho, żeby nie zapeszyć! Mój synek, CHYBA, zaczyna przesypiać całe noce :) To już czwarta noc! Mam nadzieję, że tak już zostanie.
Filipek zaraz skończy rok a do tej pory, budził się do cyca, co dwie godziny, czasami częściej. Gdy rano wstawałam, byłam już bardzo zmęczona. Maruda doradziła mi, żeby w nocy dać dziecku do picia wodę zamiast cyca. Wtedy dziecko stwierdzi, że na wodę to nie opłaca się budzić i będzie spać. Na początku byłam sceptyczna, bo on czasami w nocy bardzo dużo jadł i bałam się, że jak mu nie dam piersi to będzie głodny. Jednak wyczytałam, że już 8-miesięczne niemowlę, nie potrzebuje karmienia w nocy. Dziecko powinno przesypiać całe noce a przynajmniej 5-6 godzin ciągiem. Zaczęłam więc działać.
Za pierwszym razem, Filipek wypił prawie pół butelki wody! Pomyślałam - był głodny a ja dałam mu wodę! Kiedy obudził się ponownie, znowu dałam mu wodę, ale on nie dał się już nabrać. Wiedział, że to nie ciepły cycuś mamy tylko butelka. Rączkami ją odtrącał, płakał, nie chciał jej. Wtedy dałam mu smoczka i szybko położyłam do łóżka. Płakał jeszcze, ale za chwilę usnął. Następnym razem było podobnie. Pomyślałam, że to są tortury dla niego, że koniec już z tym. Jednak dzieci i ich natura są o wiele mądrzejsze od nas :) Nie ma obaw, że dziecko będzie spało głodne. Gdy będzie głodne, będzie budziło się do skutku, dopóki nie dostanie jeść. I kiedy, Filipek budził się za pierwszym razem na karmienie, podawałam mu wodę a gdy ponownie obudził się jeszcze szybciej niż zazwyczaj oznaczało to, że faktycznie jest głodny i dawałam mu pierś. No i zaczął się budzić coraz mniej... co trzy godziny :) Kiedy zobaczył, że nie ma cyca tylko jest woda płakał, ale gdy go tylko położyłam do łóżeczka od razu zasypiał. Wtedy wiedziałam, że nie jest głodny, tylko chce się przytulić do cycusia. 
Gdy zachorował, zaczęłam podawać mu tylko pierś, ale i tak Filipek dużej spał. Myślałam, że to przez gorączkę. Jednak teraz, Filipek jest zdrowy jak rybka i nadal śpi. Po 19. zje kolację, ok 23. obudzi się, weźmie łyka wody i budzi się dopiero o 5 rano!!!! Ale wtedy daję już mu cyca, bo 10 godzin bez jedzenia to i tak bardzo dużo.
Teraz ja mam problem. Synuś śpi a ja nie mogę. Organizm mój przyzwyczaił się do nocnego wstawania i chcąc nie chcąc, często budzę się w nocy i czuwam, czy wszystko ok. Hihihi :)

Tydzień temu, pojawił się nowy ząbek- prawa dwójka. To już piąty!  

8 komentarzy:

  1. gratuluje kolejnego ząbka i pierwszych lepszych nocy małego :) będzie tylko lepiej i Ty zaczniesz więcej spać .....

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluję i przespanych nocy (oby tak dalej) i kolejnego zęba!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Super :) Teraz będzie Ci pewnie łatwiej. A i Ty sama się przyzwyczaisz do nowego rozkładu godzin nocnych :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratuluję! :) Mam nadzieję, że Filipkowi nie odwidzi się spanie, a i Ty w końcu się przestawisz.

    OdpowiedzUsuń
  5. Super, a ja dzisiaj pierwszy dzień bez cycusia. Teraz ma drugą drzemkę, ale nie obyło się bez płaczu. Aż boję się co będzie w nocy, ale jestem nastawiona na kilka nieprzespanych. Mam nadzieję, ze potem też będzie ładnie przesypiała.
    Czasami szkoda mi przerywać karmienia piersią, ale te ostatnie noce utwierdzały mnie w przekonaniu, ze dobrze robię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja też chcę zakończyć karmienie piersią. W dzień je max.2 razy cyca za to w nocy nadrabiał, co dwie godziny. Ale skoro już przesypia noc bez cyca myślę, że dalej to pójdzie nam już gładko. Jednak chcę stopniowo mu ograniczyć pierś. Mam nadzieję, że do 1. urodzin syna uda nam się :)

      Usuń